Seznamte se

Lidé v projektu

Ing. Miriam Janyšková, MBA, MSc.
zakladatelka, ředitelka a socioemo psycholožka, ambasadorka a patronka MiND dětí
Na základě vlastní osobní zkušenosti založila v roce 2014 nadační fond Qiido. V posledních deseti letech v rámci jeho řízení úzce spolupracovala s několika desítkami škol napříč ČR. Vytvořila unikátní metodiku systematického přístupu ve vyhledávání, vzdělávání a komplexní péči o MiND žáky, kterou úspěšně zavedla a ověřila ve vybraných mateřských i základních školách. Odbornou kvalifikaci v diagnostice intelektového nadání si upevnila celoživotním vzděláváním a studiem psychologie. Díky výcviku v diagnostice a rozvoji sociálně-emoční inteligence se stala renomovaným odborníkem v podpoře MiND dětí i dospívajících. Specializaci si dále prohloubila absolvováním kurzu YTT 200 (Yoga Teacher Training), který jí prostřednictvím vedantské filosofie otevřel nové pohledy na propojení těla, mysli, emocí a životní energie, a umožnil jí si uvědomit vliv myšlenek na jemné změny v energetických centrech, které souvisejí právě s emocemi. Dále absolvovala kurz Inner Engineering od Sadhguru, který jí pomohl v práci s vnitřní energií a v duchovním rozvoji. Kurz Bachovy esence ji naučil terapeuticky přistupovat k emocím. Svůj holistický přístup neustále staví na harmonickém spojení "tělo – myšlenky – emoce“. Veškeré získané vědomosti, znalosti i poznatky uplatňuje ve své každodenní profesní praxi i v roli maminky MiND chlapce. Aktuálně se zaměřuje na individuální práci s MiND dětmi a jejich rodiči. Jejím cílem je poznat, pochopit, podpořit a rozvíjet specifické potřeby každého MiND dítěte, aby mohlo plně využít svůj přirozený potenciál a v životě bylo spokojené a úspěšné. Diagnostikuje, lektoruje a konzultuje, přičemž odborně vede rodiče, aby lépe pochopili a přijali jinakost svých dětí. MiND dětem a dospívajícím pomáhá odhalit jejich silné i slabé stránky v intelektových schopnostech, sociálně-emočních dovednostech i v měkkých kompetencích, a tímto způsobem jim umožňuje objevit a rozvíjet jejich vnitřní sílu, která jim pomáhá čelit životním výzvám. Zároveň věří, že propojením principů moderní vědy a spirituality můžeme vytvořit prostředí, kde se děti, které myslí jinak, budou cítit pochopené a přijaté.
PhDr. Markéta Tüdösová
psycholožka a vedoucí Qiido PP Poradny Olomouc
Vystudovala jednooborovou psychologii na FF Univerzity Palackého v Olomouci. Během studií působila jako vedoucí na dětských táborech a také jako osobní asistentka chlapce s Downovým syndromem. Po ukončení studií na Moravě již zůstala, pracovní oblastí se jí stalo školství a školní poradenství. Nejprve jako školní psycholožka na SŠ, poté již v projektech pod IPPP ČR pro Olomoucký kraj. Náplní této práce bylo poskytovat zapojeným školám v Olomouckém kraji pomoc a podporu při vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Má za sebou i před sebou mnoho návazného oborového vzdělávání. Do oblasti školního poradenství se vrátila i po rodičovské dovolené, jako školní psycholožka na ZŠ. Ve spolupráci s Qiido Poradnou vidí smysl v možnosti podpory dětí, kterým bylo "dáno" jejich nadání. V tom také spočívají jejich specifické vzdělávací potřeby, které je potřeba rozpoznat, a dále adekvátně podporovat a rozvíjet, aby byl tento jejich potenciál naplněn. To je přínosné nejen pro děti samotné, pro jejich rodiče i učitele, ale i pro celou společnost. Ve výchovných a vzdělávacích otázkách jsou jí inspirací i její dvě děti, jedno z nich je MiND.
Mgr. Romana Divínová
lektorka Qiidorka a garantka metod i forem výuky MiND žáků
Vystudovala učitelství pro 1. stupeň ZŠ na Pedagogické fakultě Univerzity Palackého v Olomouci, po ukončení magisterského studia ještě absolvovala studium speciální pedagogiky. K učitelství ji přivedla dlouhá léta skautování, od 18 let vedla oddíl nejmladších skautek na Vsetíně, odkud pochází. Během studia se věnovala další dobrovolnické činnosti, pracovala pro organizaci SPOLU jako osobní asistent dětí s postižením. V posledním roce studia na VŠ dostala nabídku pracovat s mimořádně nadanými dětmi jako asistent pedagoga na FZŠ Hálkova v Olomouci. Rok poté už pracovala jako učitelka MiND žáků a problematika nadání ji zcela pohltila. Učitelskou dráhu přerušila devítiletá rodičovská dovolená, ale díky Miriam a nadačnímu fondu Qiido se mohla dále aktivně věnovat problematice vzdělávání MiND dětí. V současné době školství zcela opustila, věnuje se svým třem dětem a pracuje naplno pro Qiido: přednáší a tvoří výukové materiály pro MiND žáky.
Mgr. Kateřina Fuchsová
lektorka Qiidorka a učitelka na 1. stupni ZŠ
Po studiu speciální pedagogiky a ukončené mateřské dovolené nastoupila na místo učitelky 1. stupně nedaleko svého bydliště v Praze. Vzhledem k předchozí praxi v administrativě a IT technologiích přijala navíc k učitelství i pozici výchovného a kariérového poradce. Během své praxe na ZŠ se setkává se širokým spektrem žáků, kteří potřebují odlišný a citlivý přístup, a to vč. MiND dětí. Těch postupem času na kmenové ZŠ přibývá. Pro MiND děti pod hlavičkou Qiido připravuje výzvy s týdenními aktivitami.
Bc. Michaela Vávrová
lektorka Qiidorka a asistentka pedagoga na 1. stupni ZŠ
Vystudovala speciální pedagogiku na Univerzitě Palackého v Olomouci. Během studia se věnovala dobrovolnické činnosti a začala pracovat jako osobní asistent pro organizace SPOLU Olomouc. Mimo působení v Olomouci se stala součástí týmu organizace Děti patří domů, kde působí jako respitní pracovník pro pěstounské rodiny. Při dokončování studia nastoupila jako asistent pedagoga na FZŠ Hálkova v Olomouci do třídy pro žáky s mimořádným nadáním. Svět MiND dětí ji vtáhl a díky inspirativním lidem z Qiida se začala podílet na tvoření aktivit a výukových materiálů pro ně.
Ing. Miroslava Janová
asistentka
Vystudovala Vysokou školu ekonomickou na Jihočeské Univerzitě. Během studií vedla gymnastický oddíl a zúčastnila se jako dobrovolník Festivalu cestovního ruchu pro mladé v Itálii. Po skončení studia působila v Centru pro děti a mládež v Madridu při Evropské dobrovolné službě. Poté nastoupila kariéru především v obchodní sféře. Po narození syna se její životní cíle obrátily. Na počátku školních let syna zjistila, že je MiND dítě, a tak se tomuto tématu začala věnovat více do hloubky. Se synem si prošla státní, soukromou školu i domácí vzdělávání. Její zájem o MiND děti ji přivedl ke Qiidovi, kde se aktivně angažuje v podpoře těchto dětí a jejich rodičů. Má na starosti administrativu, komunikaci a organizaci spojenou s chodem organizace.
chevron-down